lördag 15 mars 2014

Skönt konstig känsla av konst.

Jag gillar verkligen att se på konst. Jag blir inspirerad, glad, fundersam, berörd, ja ibland känns det till och med som att hela min värld vidgas. Jag tror den gör det. Allt blir plötsligt större runtomkring mig. Inte riktigt så att ett enda konstverk har den effekten på mig, mer att många bilder av olika uttryck och form får mig att SE och KÄNNA saker, införliva mig i en skön atmostfär liksom. Att ta del av konst (och annan kultur också) gör att jag blir alldeles pirrig och inspirerad.  Det här är en svårföklarad känsla men kanske känner någon ändå igen sig?
Igår slank jag och dottern in på konsthallen i Kulturens Hus (i Luleå) och vidgade våra vyer. Hon blir alltid också inspirerad och säger ofta att hon skulle vilja hålla på med konst och då säger jag Go for it! Ja, kanske inte exakt med de orden men med samma andemening.



















Ett konstverk som hänger permanent i Kulturens Hus i Luleå är målat av Karin Mamma Andersson. Hon är född och uppvuxen i Luleå och numera en etablerad (och dyr) konstnär.

Karin Mamma Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar